Saturday, August 6, 2011

Semut Nie, Kesian Aku Tengok..

salam readers ! sehat kan ? harap2 sehat..hehe kali nie nak cite pasal semut pulak..

oleh sebab meow on9 sambil mengadap tingkap nie, meow terpandang ar semut2 rajen nie gigih bawak lebah mati ke hulu ke hilir...daripada tengah hari tadi meow on9, sejak tu jugak la semut nie mundar mandir bawak lebah mati nie..yang peliknye lame sangat pon nak bawak ke sarang ko semut..

semut kan rajen..suke tolong menolong sesame dowang..memang ar, sampai buat jambatan sendiri semate2 nak naek atas meja meow nie..lepas tu maen lari2 atas meja nie..eshh !! naseb bek la ko semut hitam yang tade feeling kalo kene tepuk..haha

jambatan macam nie..haha

penat cari sarang semut ni tapi ta jumpe2..adeiiiii pelik meow..orang kate semut nie rajen, suke bekerja, angkut itu angkut ini..ha memang la..sebab tu ar kalo meow nak makan bersila kat lantai ta boleh biarkan pinggan tu lebih 5 minit...kalo dibiarkan, alamat dapat tengok tulang ikan bergerak slow je..kalo tulang tape lagi, ni ta sempat makan lagi da nampak kelibat2 semut nie..haha


ha tu hurung ape tu..ke berbincang ? haha

so ape2 pon, meow tetap kasihan dengan semut2 yang ade depan mate meow skang nie..sian ko kan..daripada tadi angkut makanan tapi kat situ jugak ko jalan..hahaha...oke la ea ! ade beberape pesanan nie !

rajen la seperti semut !
tolong menolong la seperti semut !
tapi
jangan buang mase seperti semut !
jangan berebut seperti semut !

 hehe


*agak2 korang nak amek sifat negatif ke positif abang2 n akak2 semut ni ? haha haruslah positif !

3 komen pembaca awesome:

Te-Yan said...

hihihi entri paling kelaka la Ajam oiii..
SEMUT pun boleh wat cerita...
apa2 pun jadilah RAJIN seperti semut tu....

Meow Aizawa said...

hehe..tu la..da lme nk buat cite sal semut nie..tadi bru nk post..hehe..
lawak2 bile tgk pe dowg buat..hehe

Amy Syaquena said...

Hai salam kenal , amy singgah sini dan follow , jemput ke belog amy..

happy blogging..