Monday, August 15, 2011

Beramal Itu Ibadah

salam readers ! salam Ramadhan jugak ea..hehe..Amal ? Ibadah ? mesti ar..kali ni nak jadi ustaz seketika *sambil amek ketayap n kitab*

oke ea..korang kan tawu kalo nak beramal ni ta perlu tunggu bulan puase je..setiap hari kene beramal..same macam ibadah nie..sentiase kene beribadah..

sebab ape meow bukak topik nie ? hehe sebab skang nie meow dan membe2 yang laen sedang beramal di sekolah..*opsss mati ar kantoi on9 kat sekolah*..eyh tapi meow guna peluang nie dalam saluran yang betul..so kite share2 ilmu kan ?? hehe

beramal ape yang dimaksudkan tadi ? hehe oke untuk makluman, Pra-u sekolah meow kene conduct kempen untuk mengutip dana untuk anak2 yatim dan fakir miskin nie..aktiviti yang dijalankan sepanjang 2 minggu nie ialah

Sumbangan tabung derma Permata Ramadhan
Sumbangan pakaian baru (pakaian hari raya dll)
Mengumpul bahan kitar semula dan
Tayangan filem

hehe so meow ditugaskan untuk men-incharge tayangan filem..pengalaman ni memang best..dengan buat promosi sampai la bekerja dengan ramai orang..meow suke dan kat situ ar jiwa meow..inshaAllah meow ikhlas buat sume nie..*meow stop taip pada tayangan sesi pagi*

*meow sambung taip pada tayangan sesi petang* so tayangan filem ni ade 2 filem yang akan ditayangkan..filem Nur Kasih The movie dan Kungfu Panda 2..jadi la kan untuk tahap sekolah menengah..hehe taleyh nak tayang cite lebih2 sebab ni aktiviti sekolah..so kene respect..ape2 filem ni pon da best da..


meow taip ni filem Nur Kasih tengah ditayangkan..hehe..skang tayangan sesi petang (pelajar sesi pagi) ni..esok selase filem Kungfu Panda 2 pulak..hehe..same jugak ade sesi pagi dan sesi petang..hehe..harga tiket memang ta membebankan..just sengget..nak bagi lebih pon tape sebab untuk amal kan ?

oke sambil2 diorg tengah tonton filem nie, meow saje menulis blog nie ! haha ta salah kan ? hehe


oke2 korang pon mari ar beramal ! inshaAllah ade ganjaran nanti..hehe oke chawwww

*agak2 korang beramal ta skang nie ? hehe



9 komen pembaca awesome:

Amirah Suhana said...

saya setuju! :) insyaAllahhh

Meow Aizawa said...

@Amirah Suhana

hehe inshaAllah =)

Cik Bell said...

bagOs cOnduct aktiviti mcam nie..
majukan pra U yer..cik bell bangga dengan plajar pra U ;)

trial dah nak dekat kan..Buat yg terbaek yer ;D

Meow Aizawa said...

@Cik Bell
hehe thx cik bell coz kasi support..
inshaAllah akn buat yg terbaek..
hehe

azalia hjsalleh said...

bagus2 teruskan usaha anda. insyallah ramadhan mu akan diberkati

syrupmasin said...

bagus2..renung2 kan dan selamat beramal :)

nabilah_2908 said...

teringt time sekolah2 dulu...

ada gak tayangan mcm ni...50 sen tuk satu tiket...hehe... ;)

Meow Aizawa said...

haha ! inshaAllah ikhlas sume nie..hehe

Meow Aizawa said...

@nabilah_2908
hehe best kan ? sedar ta sedar ni tahun last meow sekolah..form 7 da tade..hehe..
yeay2 best wat tanyangan nie..hehe