Tuesday, March 19, 2013

Yang Lepas itu ...

salam semua. sehat ? harap2 sehat ye.. meow baru sembuh daripada demam, batuk dan selsema. Alhamdullillah sekarang da ok. cuma ada saki baki sikit lagi.. hehe

kita selalu merungut bila ditimpa musibah, tapi jarang kita sedar ape yang kita dapat selepas ditimpa musibah tu. itulah pemikiran manusia. kalau dah tahu cetek, bukan nak mencari malah terus menyalahkan sesama sendiri.



mungkin ape yang berlaku pada kita sebelum ni membuatkan kita serik. kalau boleh memang kita tak nak hadap lagi benda tu. tapi, ada caranya. buatlah dengan sewajarnya tanpa memberikan kesan kepada benda/orang lain.

anda satu lagi. jangan memilih kawan sangat. mungkin sekarang dia kawan gembira kamu, tapi belum tentu dia mampu menjadi kawan kala kamu sedih. and please, jangan sakitkan hati kawan kamu yang lain. siapa tahu kawan yang kamu sakiti tu yang akan menolong kamu. mungkin bukan hari ini, tapi mungkin hari esok.


berkawan dengan semua orang ^_^


*meow menulis untuk mengingatkan diri meow juga ^_^


4 komen pembaca awesome:

Lisa Sheila said...

sakit itu penghapus dosa2 kecil ...:) kan? kan? hehe... neway betul juga tu.. dugaan dan ujian dari Allah itu tanda kasih sayang Allah pada kita...

W. Mastura said...

saya juga di landa ujian dalam masalah persahabatan mungkin kita kena perbaiki kesilapan agar takkan ada kesilapan terbaru yang berlaku pada masa akan datang :)

afzalsukasuki said...

kawan tak macam sayur di pasar, boleh belek2 dan tilik kesegarannya

susah nak cari kawan sekarang, kalau yang berkawan pon kebanyakan bersebab.

P/s : kawan, nice entry.it would be nice if u use light background to read :)

Mr. Doctor said...

Ujian tu yang menguatkan kita.. Yup.. Sakit itu kafarah dosa