Saturday, March 9, 2013

Jangan Dipersoalkan -_-

Assalammualaikum sahabat sekalian.. harap sihat2 hendaknya.. semester baru dah seminggu berlalu.. hari demi hari akan berlalu.. sedar ke tak ?? ehh bangun2 kepada sesiapa yang tak sedar lagi tu ! bangun ! haha ..



hari demi hari, ade je benda yang terjadi.. sama ada tentang diri sendiri, keluarga, persekitaran mahu pun kawan2.. susah nya hidup berkawan.. sebab apa ?? sebab kawan perlu dijaga, kalau hilang kena cari lain.. malasnya kan nak cari kawan lain.. haha


kawan ni, waktu die tak ambil peduli kadang2 kita terasa hati jugak. contohnya, tak peduli kita tak balik rumah ke, tak makan lagi ke, tak pergi kelas ke. tapi, waktu terlampau prihatin pon masalah pulak.. sampai kite pon jadi tak selesa dengan die..


bagi meow, ada perkara yang kawan perlu tahu dan ada perkara tidak... masing2 ada hak ke atas diri sendiri kan.


manusia ni kaya dengan perasaan ingin tahu. sampai membuak-buak. kalau ada benda yang memusykilkan mindanya, haaa kemain die mencari jawapan. mangsanya ialah kawan2 yang lain. untuk ape ? just untuk mendapatkan kepuasan diri sendiri. sekurang-kurangnya apa yang die nak die dapat..


boleh ke macam tu ? anda rase ? meow pon kadang2 macam tu jugak. tapi biarlah berpada-pada. dan, meow rase kan janganlah jadikan perihal orang lain sebahagian daripada hal kite.. kite perlu tahu yang kite ade had untuk mengetahui sesuatu perkara. kite tak boleh tahu semua benda.. bahaya !!!



meow pon selalu berpesan kepade diri meow kalau boleh biarlah meow tak tahu daripada tahu hal orang. tapi bukan bermakna meow tak ambil kisah 100% hal tu. meow akan ambil tahu setakat mana yang perlu je..



apa yang meow tulis ni bukanlah meow tujukan khas buat sesiapa, cukuplah sebagai bahan bacaan untuk mengingatkan diri meow sendiri.. kalau ade orang lain yang setuju dengan ape yang meow tulis, sesame la kite yee muhasabah diri.. hehehe


3 komen pembaca awesome:

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

Zone Nana Ke said...

rite !

amer akat said...

aslkum.. u have so nice blog ...bleh sy follow u? if can pls follow me back ya.. thx =_=
http://slapmestore.blogspot.com/