Thursday, June 9, 2016

Menggalas Tugas Di Dewan Bahasa Dan Pustaka

Salam.
Selesai satu fasa dalam hidup iaitu zaman belajar, sekarang ni dah melangkah ke satu lagi fasa iaitu pekerjaan. Alhamdulillah sekarang ni saya berkhidmat di Dewan Bahasa dan Pustaka, Kuala Lumpur bermula 10 Mei yang lepas.

Nak dapat sesuatu yang baik bukan senang. Walaupun ada sesetengah orang tengok kita ni senang dapat apa yang kita dapat sekarang ni kan. Tapi percayalah yang setiap orang tu ada kepayahannya tersendiri. Kan masing-masing ada ujian tersendiri. Jadi, Kita tak boleh nak nilai orang kan. Setiap orang ada rezeki masing-masing. Sebelum dapat yang baik, memang akan dapat susahnya dulu.

Alhamdulillah. Setiap sabar ada hikmahnya. Terima dengan adanya.

Jadi, di sinilah saya. Persekitaran yang sangat selesa.




Keluarga baru saya. 


Senyum sebab projek tahunan dah selesai 



Saya ditempatkan di Bahagian Penyelidikan Bahasa di bawah Jabatan Dasar dan Penyelidikan. Kerja macam mana? hehe kena tunggu entri-entri seterusnya la ok. Lepas ni In Shaa Allah blog saya akan kembali aktif. Hehe In Shaa Allah. More to come.





0 komen pembaca awesome: