Saturday, August 30, 2014

Peluang Kedua. Gunakan atau Bazirkan?

Salam. dan Salam sejahtera semua. Hope anda semua sihat-sihat belaka. Sekarang ni mood untuk meow menulis semakin menebal. Rindu nak menulis kat blog. Im glad to share my story here eventhough I know only a few people read my blog. So, for my sincere readers, thank you so much. Yeh, its you la, siapa lagi? haha

Second chance : second is kedua and chance is peluang. Hehe.  Bagi meow, peluang kedua ni so limited. Tak semua orang dapat merasa peluang kedua ni. Meow yakin, semua orang mesti harapkan peluang kedua ni. Lebih2 lagi dalam kehidupan. Hubungan kita dengan Tuhan, manusia dan alam semesta,

Kenapa meow cakap macam ni? sebabnya manusia ni mudah alpa. Samalah macam meow. Alpa tanggungjawab yang ada. Sampai memberi keutamaan kepada perkara yang bukan utama.

Apa yang patut kita buat? semestinya kena peka dengan apa yang berlaku dalam kehidupan sekeliling kita ni. Jangan terus leka! (nada marah) hehe. Once you dapat peluang kedua, jangan sia-siakan. Itu tandanya anda masih disayangi. Tak kira daripada sesiapa pun! Use it wisely!

Kalau bazirkan, alangkah ruginya kita. Semua orang berebut-rebut nak second chance. Once you got it, dont miss it!

Bila kita diherdik, bukan bermakna kita dibenci malah tanda kita disayangi. Cuba berubah ke arah lebih baik.

Bila kita disisih, bukan bermakna kita tiada kepentingan malah tanda kita perlu perbaiki diri. Cuba menjadi yang terbaik untuk diri sendiri, keluarga dan masyarakat.

Chaiyok-chaiyok!!




0 komen pembaca awesome: